عصر ظهور

دلم گرفته به اندازه ی نبودنت...

عصر ظهور

دلم گرفته به اندازه ی نبودنت...

یا صاحب الزمان

امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرموند:
بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم. همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه می‌باشیم، حلال و حرام را می‌شناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرن را عارف و آشنا هستیم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سايت رسمي سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com

احادایثی درباره سید خراسانی و شعیب ابن صالح

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ب.ظ

احادیثی درباره سیّد خراسانی و شعیب بن صالح


آنچه که علی کورانی نویسنده کتاب عصر ظهور درباره شعیب بن صالح و سید خراسانی در صفحه ی ۲۶۶ الی ۲۶۸ بطور خلاصه ازجمع احادیث شیعه و سنی آورده است، در ادامه اشاره شده است.


۱- این دو بزرگوار از یاران حضرت مهدی بوده و نزدیک به ظهور در ایران ظاهر می شوند و درنهضت ظهوره آقا شرکت میکنند.

۲- در آن زمان ایرانیان درگیره جنگ نابرابر با دشمنان خود هستند که طولانی میشود. سید خراسانی را بعنوان سرپرستی امورشان انتخاب می نمایند گرچه وی چندان رغبتی نشان نمیدهد. امّا با اسرار زیاد می پذیرد و رهبری را بعهده می گیرد و بجهت ایجاد وحدت کلمه در صفوف نیروهای مسلح ایرانی، سردار رشید خود شعیب بن صالح را به فرماندهی کلّ نیروهای مسلح تعیین میکند.

۳- خراسانی و شعیب، جنگ را در مرزهای ایران، ترکیه و عراق هدایت و اداره می نمایند و نیروهای مستقر در شام ( همپیمانان) خود را به پیش میخوانند و در همان زمان از دو جناح عراق و شام آماده پیروزی بزرگ بسوی فلسطین و قدس عزیز میشوند. در این زمان جبهه عراق زیر تسلط سفیانیان است و لشکر سفیانی برای تسلط برعراق حرکت میکند و در همین زمان حضرت مهدی عج از مکّه مکرمه قیام می نماید و با آزاد سازی شهر مکّه در آن مستقرّ می گردد. در آن زمان حکومت حجاز توسط بقایای نیروهای خاندان فلان و نیروهای قبایل بومی اداره میشود.

۴- باتوجه به اینکه در آن موقع سه نیرو در قرقیسا باهم درگیر می باشند، سید خرسانی بدون درگیری در آنجا نیروهای خود را به مکّه جهت بیعت و کمک به حضرت مهدی عج می فرستد.

منبع: عصر ظهور چاپ ششم باستان، علی کورانی ص ۲۶۶ الی ۲۶۸



امام صادق (ع): او ( شعیب بن صالح) جوانی است نو رس، زرد و گندمگون، کوسه و خفیفاللهجه کسی در برابرش نمی ایستد  جزاینکه میکشد( زمان جنگ). اگر با کوه ها درگیر شود از بن برکند تا وارد سرزمین قدس شود. او پرچمدار حضرت مهدی خواهد بود.

منابع:

روزگار رهائی ص ۱۰۵۸

نوائب الدهور و علائم الظهور ج ۳ ص ۳۹۷

ملاحم و الفتن ص ۴۳

الحاوی و الفتاوی ج ۲ ص ۱۴۲

المهدی ص ۱۹۰


امام حسن (ع) : مردی گندمکون، چهارشانه و کوسه ، متوسط القامة بنام شعیب بن صالح با چهارهزار نفر از ری (تهران) خروج میکند که در پیشقدم ظهور حضرت مهدی است. کسی در برابرش ایستادگی نمیکند جز اینکه کشته میشود.

منابع:

علائم آخرالزمان گلپایگانی ص ۱۰۷

روزگار رهائی ص ۱۰۵۵

الحاوی و الفتاوی ج ۲ ص ۱۳۹

الملاحم و الفتن ص ۴۲ و ۵۴

نوائب الدهور و علائم الظهور ج ۳ ص ۳۹۶


رسول اکرم (ص): کسیکه پرچم را به قائم می سپارد... صورتش چون دینار، شمشیرش چون شعله ی آتش با خواری داخل سپاه میشود و با عزّت از آن بیرون می آید.

منبع : غیبت نعمانی ص ۳۵۷


رسول اکرم(ص): او ( شعیب) چهره اش طلائی، دندانهایش مرتب و ازهم جدا، شمشیرش آتش بار به ذلّت داخل کوه میشود و به عزّت از آن خارج می شود.

منبع: بحار الانوار ج ۵۱ ص ۱۶۶ الی  ۱۶۴


لازم بذکر است که چندین حدیث دیگر وجود دارد که به همین اندازه مطلب را میرساند. با توجه به همین احادیث، شعیب فردی است :

سّید، جوان، نو رس، زرد مو، گندمگون، کوسه، خفیف اللهجه ، نظامی ( اجرائی نیست)، فرمانده، جنگدیده، مصمّم درجنگ، پرچمدار سید خراسانی ست که بعد پرچمدار حضرت مهدی می شود. از بنی تمیم، چهارشانه، متوسط القامة، صورتش چون دینار میدرخشد، چهره اش طلائی، دندانهایش مرتب و ازهم جدا، شمشیرش سرنوشت ساز در جنگها، به خاری به کوه پناه می برد و با سرفرازی برمیگردد. نامش نام یکی از پیامبران می باشد و ..........

در حدیث برای شعیب آورده که با خاری به کوه پناه می برد و با سرفرازی از آن خارج میشود. یا اینکه با ذلّت به سپاه می رود و با عزّت از آن بیرون می آید. هر ۲ مورد حدیث دارد که در احادیث آورده شده است. هر دو مورد درست است.

نظرات  (۳)

پس از خواندن این پاراگراف فوق العاده، پس از خواندن این پارادوکس بسیار خوشحال هستم که با همکارانم در مورد نحوه به اشتراک گذاشتن دانش خود صحبت می کنم.
به نام خدا
سلام دوست گرامی
باید در تطبیق اشخاص و رویدادها کمی دقت کرد.
اگر از منتظران هستی و حب امام مهدی ع در دلت هست یه سر به وبلاگم بزن
با تشکر
http://shoaaibsaleh.blogfa.com
  • مهندس راد
  • سلام بسیار جالب توجه بود به ما هم سری بزنید خوشحال میشوم
    پاسخ:
    سلام
    خدا رو شکر که رضایت شما را در بر داشت
    چشم حتماً

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">