عصر ظهور

دلم گرفته به اندازه ی نبودنت...

عصر ظهور

دلم گرفته به اندازه ی نبودنت...

یا صاحب الزمان

امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرموند:
بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم. همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه می‌باشیم، حلال و حرام را می‌شناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرن را عارف و آشنا هستیم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سايت رسمي سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com

چند حدیث ویژه در خصوص نزدیکی به ظهور

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ب.ظ

چند حدیث ویژه در خصوص نزدیکی به ظهور


رسول اکرم (ص) و امام علی(ع) : چون اولاد مرا مقهور می کنید، مانند بنی اسرائیل حیران و سرگردان می شوید. از کسی پیروی می کنید که مردم را به گمراهی سوق می دهد. ارتباط خود را با اهل جهاد در راه خدا قطع می کنید و بردشمنان آنان می پیوندید و چون وعده ها وبخششی که برای جلب رضایت شما داده اند آب شود. وقت امتحان و پاک شدن هرکس نزدیک شود و پرده بالا رود مدت انتظار پایان یابد وعده نزدیک شود. برای شما ستاره ای از جانب مشرق ظاهر شود که مثل ماه شب چهارده بدرخشد چون این علائم را دیدید توبه کنید و گناه را از خو دور کنید و بدانید که اگر از آن ستاره که از مشرق طلوع می کند پیروی کنید او شما را هدایت نماید و از گسستگی و تفرقه و چکنم چکنم نجات خواهید یافت.

منابع:

ترجمه 13 بحار، دوانی ص 335 و 351

ترجمه بحار خامسی ص 133، ارشاد شیخ مفید.

توضیح : خطاب رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) به مردم عرب است و اطاعت پذیری آنان از آمریکا و اسرائیل است و قطع رابطه با ایران کردن که اصل جهاد حقیقتی است چون قولهایی که از ناحیه آمریکا به اعراب داده شده پرت شود. مدت انتظار پایان یا به وعده نزدیک شود (منظور ظهور نزدیک شود) کسی از جانب مشرق قیام می کند که مثل ماه- ستاره - می درخشد اگر از آن پیروی کنید شما را از تفرقه و از هم گسستگی نجات خواهد داد.


امام محمد باقر(ع) :  جوانی از نسل هاشم  که در دست راست او نشانه ای هست از طرف خراسان با پرچمهای سیاه خارج شده فرمانده لشکر او شعیب بن صالح است و او با لشکر سفیانی نبرد میکند و آنان را شکست می دهد.

منابع :

نوائب الدهور و علائم الظهور ج 2 ص 402

امام مهدی ، سید کاظم قزوینی ص 428

عقد الدور ص 128

ترجمه ملاحم و الفتن ص 36

ملاحم و الفتن ابن طاووس ص 77 و 104

امام مهدی از تولد تا بعداز ظهور ، سید محمد کاظم قزوینی ص 294 و 296


امام صادق (ع) : ای ابو بصیر امت پیامبر(ص) تا زمانیکه خاندان فلان (پهلوی) روی کار باشد هیچگاه به گشایش نخواهند رسید تا آنکه فرمانروائی آنان منقرض شود با تمام شدن خداوند آنرا به مردی از اهل بیت من ارزانی می دارد که روش او بر اساس تقوا و عمل وی هدایت گر مردم است. در مقام قضاوت و حکم بر مردم اهل رشوه نیست بخدا قسم من نام او و پدرش را میدانم (امام خمینی- ره) آنگاه آن مرد تنومند و کوتاه گردن که دارای علامت برصورت (عینک) و دونشانه دیگر بر اعضای بدن است (دست و پا) می آید. او پیشوای عادل است که حافظ و نگهبان انچه بدست او بود گذاشته شده می باشد (رهبر معظم انقلاب).

منابع :

عصر ظهور علی کورانی ص ۲۳۴

ترجمه ۱۳ بحار علی دوانی ص ۱۰۵۴

بحار الانوار جلد ۵۲ ص ۲۶۹    اقبال سید بن طاووس و ملاحم بطائنی

توضیح :

در سال ۱۳۶۰ ششم تیرماه که در سوء قصد بجان رهبر معظم انقلاب ضبط صوت جلو تریبون آقا منفجر شد و دست راست آقا بصورت کنونی درآمد. بگفته دکتر میلانی یکی از پزشکان عمل جراحی آقا در آن زمان برای دست آقا از پای او رگ درآورده اند.

و در حدیث و احادیث دیگر داریم که این پرچم انقلاب در دست او امانت است تا بدست حضرت حجت برسد و به صاحب اصلی آن تحویل داده شود.


رسول اکرم (ص): مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی عج را فراهم می کنند.

منابع :

سیمای آفتاب ص 231

چشم براه مهدی ص 114

بحارالانوار ص 87

انتظار یار ص 14

کنز الآمال ص 186

سنن ابن ماجه ج 2 حدیث شماره 4088


علی (ع): آغاز ظهور او (قائم) از مشرق (ایران) است. زمانیکه این امر پیش آمد، سفیانی خروج میکند.

منابع:

بحارالانوار ج 52 ص 252

عصر ظهور علی کورانی ص 233


ابن عباس : وقتیکه دیدید از طرف مشرق بیرقهای سیاهی نمایان شد، فارس را اکرام کنید، زیرا که دولت ما درمیان آنهاست.

منبع ترجمه ملاحم و الفتن  ترجمه محمد جواد نجفی ص 16


رسول اکرم(ص): پرچمهای سیاه از خراسان خروج میکند که هیچ چیز قادر به برگرداندن آنان نیست تااینکه در ایلیا (قدس) به اهتزاز درآید.

منابع:

عصر ظهور علی کورانی ص 255

مسند ابن حنبل و دلائل بیهقی


رسول اکرم (ص): پرچمهای سیاه کوچکی از مشرق قیام میکنند با مردی از نسل ابوسفیان (سفیانی) مبارزه میکنند. آنان علاقه مندان اطلاعت و فرمانبرداری از مهدی می باشند.

منابع:

نوائب الدهور و علائم الظهور ج2 ص 121

عصر ظهور علی کورانی ص 256

ملاحم و الفتن ابن طاووس ص 40 و 58


رسول اکرم(ص): پرچمهای سیاه از سوی مشرق به اهتزاز درمی آید هرکه آنان را یاری کند، خد را یاری کرده است.... تاوقتیکه مردی که همنام من قیام نماید و زمام امور را بدست گیرد.

منابع :

نشانه های ظهور او، محمد خادمی شیرازی

ملاحم و الفتن ص 54

نظرات  (۱)

ان شالله که ظهور نزدیک باشد...

پاسخ:
انشاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">